FILMAS APSVEIKUMI VĀRDA DIENAS ČATS REKLĀMA oHo.lv
Lai lietošana būtu ērtāka, lūdzu, pagriez savu tālruni!
Reģistrētiem lietotājiem



Reģistrēties Aizmirsu paroli!

Izvirdums

 autors: Snorry  lasīts 7328 reizes komentāri: 85 
 << atpakaļ
Komentāri [40-60]
 Solomeja@tvnet.lv 2003-01-20 09:28:36.530 
 (Neizlasīju visus komentus - nebija laika.) Bet arī es šobrīd jūtos līdzīgikā raksta autors. Vienīgi nogalināt gan nevēlos nevienu. Patreiz laižos darbiņā. Varbūt pēcpusdienā izteikšos vairāk. >>> Dzhanina
 birdie 2003-01-20 11:05:42.293 
 To Lea1:Whitesnake taisnība- ir pilnīgi bezjēdzīgi izlikties pašam sev un apkārtējiem un noliegt, ka kāds Tev aizdevis dusmas. Tieši apspiestās emocijas ar laiku rada dažādas slimīgas izpausmes. Un cilvēks, kurš nodarījis tev pāri - ka gan viņš uzzinās, ka tev ir slikti, ja tu viņam to nepateiksi. Ja tu visu laiku smaidot teiksi "Nedari tā!", baidos, ka nenoticēs. Zinu, no pieredzes. Cilvēki bieži nenotic, ka tev sāp, ja tu nekliedz. Un arī otra cilvēka dusmas ir tieši tā arī jāuztver - viņam šobrīd ir slikti.Bet viņš nomierināsies un pēc tam varēs parunāt mierīgi un par lietu. Vienu lietu gan, manuprāt, nedrīkst aizmirst - otra cilvēka pašcieņa arī dusmās ir neaizskarama. Un, ja neaizskar pašcieņu, dusmas ir otram cilvēkam vieglāk pieņemamas. Nav iespējams savu iekšējo pasauli sakārtot, noliedzot sevi tādu, kāds esi patiesībā. Un vispār - dzīvē ir tik daudz piemēru, kad PĀRĀK DAUDZ labā rada ļaunumu. Cenšoties vienmēr visiem palīdzēt, padarām cilvēkus atkarīgus no savas palīdzības, vienmēr visu piedodot, radām iespaidu, ka tā var turpināt bezgalīgi u.t.t. u.t.jpr. Mēs esam atkarīgi no tā, ka tikai kāds par mums nepadomā, ka neesam labie. Baidāmies. Izdabājam. Uzpērkam...
Es esmu par saprātīgu līdzsvaru visās lietās.
Un ar dažādām mācībām - tās nedrīkst ņemt un lietot kā recepti pavārgrāmatā! Ņem tik un tik to, šitik - šito, sajauc visu kopā un nu tik būs baigi feini! Neizjūtot, nepieņemot vispirms sevi tādu, kāds esi patiesībā, nav iespējams kaut ko PATIEŠĀM sevī izmainīt. Var tikai nospēlēt teātri pašam sev. Jo citi vienalga redzēs, kad būsi neīsts.
 Lea1 2003-01-20 11:57:12.030 
 To Birdie: varu pateikt tikai to, ka Tev nepiekrītu.
Kādā no saviem iepriekšējiem komentāriem jau minēju, ka izprotot lietu mijiedarbību, cēloņus, etc., ir vieglāk tās izprast un uztvert, tādējādi lietas, kas dažām labam izsauc dusmu lēkmi, cits cilvēks uztver pavisam mierīgi. Ja tas Tev palīdzēs vieglāk izprast, tad - ir cilvēki, kas spēj staigāt pa sakarsētām oglēm un ir tādi, kas to nespēj. Vai paliek skaidrāks?
Mans mērķis še nav nodarboties ar kādas mācības/ticības/viedokļu uzspiešanu, etc., vienkārši skaidroju un komentēju lietas pēc savas pieredzes, uzskatiem. etc. Ja cilvēks dzīvo pēc citādiem principiem, nekā pārējie, neuzskatu, ka cilvēks rīkojas nepareizi, vai kaut ko sevī noliedzot. Tāpat kā katram ir sava taisnība, tā pat arī uzskati/emocijas/dzīves ritums, katram ir individuāls un universālas receptes pielietot ir muļķīgi.
Ja nedusmojos, nenozīmē, ka sevī ko noliedzu, vai apspiežu, šīs emocijas caur sevi izfiltrēju savādāk un tas nenozīmē, ka tas kā rīkojos ir nepareizi, jo kā jau minēju, katram ir sava taisnība un taisnība nav absolūts lielums.
Lai arī uzskatu, ka katrs cilvēks ir personība un katram ir sava taisnība, ir lietas, ko suac par sliktām, un šeit es tās uztveru kā absolūtas. Un dusmas ir ļoti slikta lieta. Un par pretējo mani neviens nepārliecinās, tā pat kā es dažu labu nespēšu pārliecināt par to, ka dusmas ir negatīva lieta.
 mika34 2003-01-20 13:32:44.170 
 Domāt un gribēt jau var.......
Bet ir arī tizlāki par tevi, kurus varētu nomočīt. Un vēl taču paliek sievietes, bērni......
 birdie 2003-01-20 14:03:33.497 
 To Lea1: Es kādreiz domāju tieši tāpat, kā Tu. Biju svētā pārliecībā, ka nedusmojos, ka nemaz nespēju dusmoties. Bet tās dusmas bija! Dziļā, dziļā dvēseles kastītē noglabātas, ar pavisam citādāku nosaukumu. Tas viss beidzās pavisam bēdīgi. Dzīve piespiež paskatīties patiesībai acīs, vai mēs to gribam, vai nē. Un pārvērtēt.
Un šodien jau arī ar tuteni rokā apkārt neskraidu. Pasaku, ko domāju, un dusmas nav jākrāj. Apgriežos uz riņķi un runāju tālāk no tās vietas.
Vienkārši "neķeru kreņki", ja gadījumā neesmu "paimeitiņa". Palūdzu piedošanu, ja esmu negribot sāpinājusi.Un arī citiem dodu tiesības kliegt, ja sāp. Tas man dod iespēju citus labāk saprast. Bieži ir tā, ka pirmajā brīdī cilvēkam emocijas veļas kā no pārpilnības raga, bet, ja esi uzklausījis, pēc tam var par visu aprunāties mierīgi.
Cilvēki nav slikti tāpēc, ka dusmojas. Viņiem vienkārši tajā brīdī ir slikti.
Viss ir duāls. Vienlaikus gan labs, gan slikts. Līdzsvarā. Tikko mēs sākam vērtēt - tas, lūk, ir labi,bet tas - šausmīgi slikti, pasaule sašķeļas un līdzsvars izjūk.
Starp citu, Kristus tiem naudas mijējiem templī arī galviņas neglaudīja. Izdzina un visai šerpi, kā rakstos stāv rakstīts.
Varbūt arī mans teksts izklausās kā "patiesība pēdējā instancē", bet tādas nu ir manas domas.
Piekrītu, ka katrs to var "izkost" tikai pats. Tam vajag visai daudz laika, jo mēs tikai domājam, ka pzīstam sevi.
 nytrox 2003-01-20 21:03:31.200 
 ... par tām dusmām, uz tām jau var pastīties arī mazliet citādāk. ...kas izraisa dusmas? >>> tā ir neapmierinātība ar notiekošo, jo tas, kas notiek, nav īsti tas, ko gribētos redzēt. Vai tad dusmas rodas tad, ja viss noteik pēc tava prāta? ...nu labi, dusmas ir radušā, ko tad ar viņām iesākt? ...un šeit man jāpiekrīt Lea1, cilvēki tās var pārvēst agresijā pret citiem, bet tas jau ir slikti(no tā cieš visi "nevainīgie", kas gadījušies ceļā) ...ko tad darīt? vai tad dusmas vajag sevī krāt? ...nē, tām vispār nevajadzētu rasties - savu neapmierinātību var izpaust, konkrētā rīcībā, lai panāktu sev vēlamo...
... un par to, ka mēs tikai domājam, ka pazīstam sevi - ko tad citu, ja ne tikai paši sevi, šai pasaulē mēs vēl pilnībā varam pazīt?!?!?
 whitesnake 2003-01-21 07:58:08.327 
 Bezjēdzīgi runāt par to, kaa, kaapeec un kaadaa veidaa vajadzeetu izskaust, izmainiit vai kaa citaadi paarveidot dusmas, jo tas nav iespeejams. Cilveeks pirmkaart ir biologjisks radiijums, un tos impulsus, kas rodas instinktiivi, t.sk., dusmas, izskaust nevar. Vienalga kaa taas parrveidosi, paarnosauksi vai mainiisi, taapat taas buus pirmatneejaas dusmas. Taapeec nevajag teereet speekus, laiku un veel ko, lai mainiitu homo sapiens dabu.
Cita lieta ir taa, kad dusmas uzkraaj, neprot mekleet ceelonjus, risinaat, izgaazh uz apkaarteejiem cilveekiem utt. Shim noluukam ir domaats praats - dusmas noreagjee un paraada, kaada neapmierinaatiiba ir jaarisina, ar smadzeneem izskaitljojam riiciibas plaanu to noveershanai, sakopojam gribasspeeku un kjeramies pie dariishanas. Vai arii nedaram neko, tikai taadaa gadiijumaa dusmu iemesli taapat atgrieziisies un liks veelreiz skatiities probleemaam sejaa.
Un par taam maaciibam/religjijaam. Kritietiiba, budisms utt. ir tikai religjijas, bet nav ticiibas. Atshkjiriiba taada, ka religjija ir gadsimtu laikaa atgremoti cilveeku uzskati, simtkaart paarrakstiiti, paarveidoti utt. Bet ticiiba ir jaatrod katram cilveekam sevii. Var kraat zinaashanas, izgliitoties, tomeer pret visu uzzinaato jaaizturas ar zinaamu kritiku, jo neviena atgremota maaciiba nedriikst kljuut par patiesiibu peedeejaa instancee. Visas ieguutaas zinaashanas jaaizlaizh caur savu personiibas filtru, kas noteiktas atzinjas paturees, bet citas atmetiis. Un kad tas buus izdariits, jaameklee jaunas zinaashanas, un atkal jaafiltree un taa visu muuzhu. Nedriikst apstaaties pie vienas maaciibas/religjijas, tad attiistiiba apstaajas. Un ja iecikleejas vienaa maaciibaa, un visu uzreiz pienjem par sveetu patiesiibu, to jau sauc par fanaatismu. Nu bet taa jau ir cita teema.
To Lea1: Prieks, ka esi atradusi sev pienjemamu religjiju, kas paliidz veidot uzskatus par pasauli u.tml. Tomeer tas, ka Tu esi ljoti kategoriska savos uzskatos, padara Tevi diezgan manipuleejamu. Nebuutu par sliktu vairaak klausiities ieksheejaa balsii un savaa buutiibaa, jo taa buus patiesaaka iisteniiba nekaa jebkaada cita religjija vareetu piedaavaat.
To birdie : piekriitu.
 whitesnake 2003-01-21 08:07:15.687 
 Piemirsu uzjautaat...
Interesanti, kaa budisms vareetu izskaidrot lietu likumsakariibu, ja mana mashiina saluuzt krustojuma viduu, uz vietas neko izlabot nevar, trauceejam citiem satiksmes daliibniekiem, peec tam stumjam mashiinu uz kaadu klusaaku ielinju, tur pametam, tad skrienam apm. 2 km uz eksaamenu... Kaadaa veidaa vareetu shaa gadiijuma sakaraa radushaas neaprakstaamaas dusmas apspiest? Kas buutu vainiigs, ja eksaamenu nokaveetu? Kaadu iemeslu deelj liktenim labpaticies radiit shiis probleemas tieshi sheit, shajaa laikaa un vietaa?
Manupraat, sheit nekaadu likumsakariibu vispaar nevar buut, tehniku prognozeet nav iespeejams, taapeec vainiigo arii nav. Man atliek vieniigi domaas atsvaidzinaat lamuvaardu kraajumus (tikai domaas, jo negribam jau taas izgaazt uz citiem), paaris reizes varbuut vareetu iespert pa kaadu saanu (ko gan nedariiju, bet gribeejaas) un viss. Un peec tam mekleet racionaalu risinaajumu probleemai, nevis filozofeet, ko gan lietu likumsakariiba centusies man ar shaadu atgadiijumu pateikt...
 Lea1 2003-01-21 09:27:22.560 
 To Whitesnake: varu Tev piekrist tikai vienā, ka cilvēks nedrīkst apstāties nedz sevis izglītošanā, nedz dažādās citās mācībās.
Kā Tavu gadījumu skaidro Budisms? Tas ir karmas likums, jeb dots devējam atdodas. Kā izdari ko sliktu, tā Tev tas atnāk atpakaļ.
Es nevēlos kādu pārliecināt par savu domu gājienu, etc., es tikai dalos savā pieredzē un man uz to ir tiesības.
Bet kas attiecas uz izvirzītajiem secinājumiem par to, ka ar mani var viegli manipulēt... es pasmaidu un noklusēju.. ir brīži, kad labāk atkāpties un necensties par kaut ko pārliecināt cilvēkus, kuriem tas nav nepieciešams...
 Lea1 2003-01-21 09:30:37.670 
 To Birdie: es nesaku, ka man nav dusmu. Ja mēs šajā lietā iedziļināmies, tad uzskatu, ka dusmām ir vairāki līmeņi un manējais, ir tīri nevainīgs. Arī es mēdzu sadusmoties, bet tas ilgst 2 minūtes un tās sajūtas nav agresijas vai negatīvisma pārpilnas, es vienkārši apbižojos un viss. Tik pat nevainīgi kā bērns...
Zini, dusmas man izsauc tikai ļauna rīcība vai citu cilvēku neiecietība pret līdzcilvēkiem. Tas ir vienīgais,kurs šīs dumsmas vēl 100% nevaru apvaldīt. Nu nepatīk man, ka citiem dara pāri, kā arī man nepatīk, ka ir cilvēki, kurus sabojā nauda, līdz ar to viņi kļūst bezjūtīgi. Jā, uz tādiem cilvēkiem varu sadusmoties, bet kā jau teicu, tas ir bez agresijas vai kā līdzīgi.
 birdie 2003-01-21 10:05:47.653 
 To Lea1: Piedod, bet man tas izklausās pēc sevis un citu pārliecināšanas: "Es esmu labā, es esmu labā, es esmu labā..." Tu tik loti baidies būt sliktā, ka ... Nu nez, nedomāju, ka tā ir iespējams būt objektīvam pret sevi. Un tāda kā pārākuma sajūtiņa spīd cauri: "...pasmaidu un noklusēju..." par tiem, kas nepiekrīt. Pašai tā nešķiet?
Tā kā esmu tieša, saku, ko domāju. Ceru, ka nedusmojies.
 whitesnake 2003-01-21 10:18:40.530 
 To Lea1: Jebkuras religjijas uzskatiishana par universaalo metodi visai dziivei, dod iespeejas manipuleet ar cilveekiem. Piemeeram, kaapeec ASV ar musulmanjiem ir tik agresiivas attieciibas. Visam pamataa ir nauda, vara, nafta utt, ko nevar sadaliit valdiibas, un tautas vienkaarshi uzkuuda citu pret citu, sleepjoties aiz paarlieciibaam. Tikai zheel tos cilveekus, kas domaa, ka realizee savas religjijas/paarlieciibas uzskatus, bet iisteniibaa paliidz kaadam piepildiit kabatas, jo shaadi it kaa religjiju konflikti kaadam ir izdeviigi...
Bet taa tieshaam ir cita teema.
Redz, kaa pati aizini, ka tomeer meedz dusmoties. Nav svariigi, vai tas ir daudz, maz, nevainiigi vai kaa savaadaak. Galvenais, ka dusmas vienalga rodas, tikai Tu proti taas neitralizeet. Super!
Un nenjem pie sirds, ja nepaardomaati izdariiju kaadus neadekvaatus secinaajumus. Peace.
 whitesnake 2003-01-21 10:25:39.920 
 Bet vienalga palieku pie taa, ka dusmas ir biologjisks fakts, kas nedriikst trauceet cilveekam, bet dusmas uzskataami noraada uz to, kam jaapieveersh uzmaniiba un kas jaarisina. Un pareizi izanalizeetas dusmas dod lielu ieguldiijumu situaacijas virziishanaa uz labu rezultaatu.
 Snorry 2003-01-21 10:55:11.107 
 Maneejs atshauj muti Whitesnake textus lasiidams.....! cienja, respekts utt. Pilniigi piekriitu par religjijaam - nekad neko citam neboreet un neuztvert kaa absoluuto patiesiibu:).
birdie manupraat, es varu arii kljuudiities, Tu ir ljoti dabiska.

Veel gribeeju piemetinaat, ka cilveekiem jaamaacaas lasiit!!!!

Vairaaki izlasiija to, ko veeleejaas izlasiit, t.i. galiigi ne to, kas pat bija burtiski uzrakstiits, kur nu veel to, kas bija domaats:))

komentaaru ciinish te ne pajokam, taapat kaa Vaterlo laukaa - te veiksme vienam te otram, bet panaakts..... labaak neturpinaashu:) Tas par to ciininju vairaak Lea1 domaats:)
 Labdiena 2003-01-21 11:21:38.153 
 Nabaga Lea ;))) Tik launi jau vinja nebija domajusi, pielauju, ka budismu vina sev ir atklajusi sameeraa nesen un kaa viss jaunais un nesen atklaatais, tas parasti liekas vienigais pareizais. Tapec tads kategorisms un pasparlieciba. Domaju, ka palasot dziljaak, pamatigaak un --izlaizhot caur personisko filtru un pieredzi--, attieksme mainiisies un viss bus vienkarsi lieliski.

Es starp citu ari domaju, ka dusmu vispapkaart ir parak daudz, jo cilveki jutas sakaitinaati par nieku, ir galigi nepacietiigi, ir kategorsiski pieprasoshi un citadakus nepienemosi, ir agresiivi, jo dzive tada - kod vai iekodiis tev. Bet lidz atzinjai, ir ir simtiem lietu, par kuraam nav veerts stresot un niknoties, katram janonaak pasam un nekadas moraales te nelidzees.
 whitesnake 2003-01-21 11:31:23.420 
 To Snorry: Man liekas, ka iemesls, kaapeec Tavs raksts izsauca taadas pretrunas, ir saistiits ar muusdienu pasauli kopumaa. Nav tachu moderni teikt, ka esmu tikai cilveeks, ar saviem + un -, es reagjeeju, esmu emocionaals, es izjuutu, sajuutu, paardziivoju, dusmojos, priecaajos... Daudz krutaak ir paraadiit sevi kaa dzelzs leediju/dzeku, kam vienmeer viss ir under control. Un kad uzrodas kaads iemesls - shis raksts shajaa gadiijumaa, kuraa ir vienkaarshi emocijas un kuraa nevajag nemaz rakaaties un mekleet sleepto domu, tad izraadaas, ka cilveeks vairs neprot pienjemt savas emocijas un grib justies paaraaks par tiem, kas ir vienkaarshi cilveekveidiigie.
Ieprieksh jau rakstiiju, man shis rakstinjsh patikaas ljoti. Acumirkliigu izjuutu fikseeshana vienmeer ir jutekliska, taapeec arii skaista, vienalga par kaadu teemu:) Un patiikams kontrasts ar i-neta pierasto emocionaalo nabadziibu.
 Lea1 2003-01-21 11:37:58.810 
 To Labdiena: :-).. nevajag mani žēlot. Tam patiesi nav iemesla!
Jā, Tev ir taisnība, ka šo mācību sev atklāju tikai nesen - 6 mēnešus atpakaļ. Es vēl apzinu šo mācību, bet tajā pat laikā, dažas lietas jau pielietoju praksē - attieksmē pret sevi un līdzcilvēkiem.
Protams, ka es nevaru apgalvot, ka viss, ko sludina šī mācība man ir 100% pieņemama, jo to vēl līdz galam neesmu izstudējusi, bet tās tēmas, kuras apskata Budisms - piemēram, līdzcietība, man ir tuvas, tādēļ tās varu saukt par savām.
 Lea1 2003-01-21 11:45:47.013 
 To Birdie:
Esmu dzīvē piedzīvojusi dažāda veida emocijas un varu apgalvot, ka savos gados esmu piedzīvojusi ļoti daudz un tādēļ spēju analizēt, kas man patīk/nepatīk, kāda vēlos/nevēlos būt un tas, ko pašlaik esmu atradusi priekš sevis, ir pats labākais, kas der man.
Tāpat, kā katram ir sava gaume, ideāli, etc., tāpat katram ir kas labāks/sliktāks un tā arī ir man. Šis dzīves veids mani dara laimīgu un, ja kāds nespēj to saprast, tad tas tikai liecina par pieredzes trūkumu, bet viss jau nāk ar laiku.
Uzskatu, ka cilvēkam ir nepieciešama pašpārliecība, jo bez tās, viņš kļūst pelēks.
Jā, es lepjos ar to, kas esmu, ko dzīvē esmu sasniegusi.. vai tas ir slikti?
Manai pašpārliecībai nav nekādas paralēles ar iedomību, etc. Varbūt mans runas stils ir tāds, nezinu. Laikam tādēļ, ka tāds darbs.
Katrs ir pats savas laimes kalējs...
Es nebaidos būt slikta - es baidos veikt sliktus darbus, domāt sliktas domas, jo nevēlos, lai tas man atnāk atpakaļ... varbūt nedaudz egoistiski, bet katrs mēs savā būtībā esam egoists.
 Labdiena 2003-01-21 11:57:24.670 
 ;) Tas bija mazliet ironiski, domaju, ka saprati. Butiba jebkura religija piedavaa pasaules glaabsanas modeli un lidzcietiibu, tikai katra savaa meercee. Ari agresivajam musulmanim ir sava taisniiba, un ja kads so religiju pienem, vin sveeti tic, ka taa ir labaakaa, tainiigaakaa, pareizaakaa. Tas pats par kristietiibu - neko ljaunu jau taa nepiedavaa, cita lieta, ka ta liek justies nemitiigi vainiigam.
 whitesnake 2003-01-21 12:21:08.233 
 Miiljie cileeki! Novirziijamies no teemas, bet nu jau bija laiks atgriezties atpakalj. Ne jau par religjijaam ir sheit runa.
To Labdiena: Tur jau ir taa biistamiiba, kad religjiju pienjem par sveeto patiesiibu. Un neviens neredz atshkjiriibu starp religjiju un ticiibu...
To Lea1: Nu jau aizgaaja par traku. Paskaiti, cik reizes komentaaros esi mineejusi "es", "man nepatiik", "mana paarlieciiba", "nevajag mani zheelot" utt. Vienmeer un visur visu vari pati? Vai tad viss ir jaauztver tik personiigi, sakaapinaati, kategoriski? Aarkaartiiga stuurgalviiba. Un kur tad paliek kompromiss, pashkritika un tolerance?
<< iepriekšējie [ rādu 40-60 kopā 85] nākamie >    pēdējie 10 >>

Pievienot komentāru
Komentārus var pievienot tikai reģistrēti lietotāji
Kliko šeit, lai reģistrētos.
Twitter Draugiem Facebook
Iepazīšanās portāls oHo.lv
oHo.lv administrācija neatbild par iepazīšanās sludinājumu un pārējās portālā paustās informācijas saturu.
Apmeklējot oHo.lv Jūs apliecināt, ka esat iepazinušies ar oHo.lv lietošanas noteikumiem un apņematies tos ievērot.
© 2000.
oHo.lv izmanto sīkdatnes, lai darbotos un nodrošinātu Tev lielisku pieredzi.
Vairāk par sīkdatņu veidiem, to izmantošanu un konfigurēšanas iespējam lasiet šeit.
p.s. Mums arī nepatīk visi šie logi un paziņojumi, bet tāda nu ir kārtība 😅