FILMAS APSVEIKUMI VĀRDA DIENAS ČATS REKLĀMA oHo.lv
Lai lietošana būtu ērtāka, lūdzu, pagriez savu tālruni!
Reģistrētiem lietotājiem



Reģistrēties Aizmirsu paroli!
Interešu grupas [???]
Interešu grupas > Aktīvā atpūta  > Dejošana
Liikaa_Kaaja Liikaa_Kaaja tēma (2012-05-06 22:49) [visas]:

Kas īsti dominēja (lietojot pokaiņa izvēlēto terminu) Melngalvju nama ballē?
Dominēja svētku sajūta, dominēja dejas prieks, dominēja patīkama emocionālā atmosfēra un dominēja zināma deva jautrības...

Liikaa_Kaaja 2012-05-06 22:50
Pirms balles Rudzītis lielījās, ka tūlīt visi redzēšot jaunos „sagatavotos cilvēkus”, kuri 3 mēnešu laikā apguvuši balles dejas un visiem rādīs paraugu, ar savu kvantitāti un kvalitāti aizēnojot pārējos balles dejotājus. Tad nu aplūkosim, ko mums būs mācīties...
Šī nav ne Manieres apmeklējušo (par mācībām tās nesauksim saprotamu iemeslu dēļ) cilvēku kritika, ne arī personīgs pārmetums kāda šo kursu „sagatavoto cilvēku” dejas prasmei. Novēlu, lai Jums nezūd vēlme mācīties dejot un apmeklēt vēl kādu balli, nekļūstot par tradicionālajiem Manieru „dejotājiem-viendienīšiem”! Viss turpmāk aprakstītais par Latvijas „labāko un pareizāko” balles deju kursu vadoņa Rudzīša „darba” skatāmajiem rezultātiem Melngalvju nama ballē ir tikai atspoguļojums tam, ko klātesošie varēja vērot savām acīm. Rudzītim ir hobijs melot, man hobijs – šos melus atmaskot. Balle Melngalvju namā dejas cienītājiem ir liels notikums, līdz ar to arī novērojumu apraksts tapis „liels”.

Polonēze jau tradicionāli notiek bez Rudzīša dalības, jo diždejoklis nevar pārdzīvot savu atstumšanu no atzīto dejotāju un skolotāju pulka – pieklājības, takta un inteliģences trūkuma dēļ, savas lielības un uzbāzības dēļ. Pats to nesaprot, tāpēc vienmēr uzveļ vainu organizatoriem, vadītājiem u.t.t.

Manieru lēnais valsis – 4 x labais ¼ grieziens, 4 x ‘kvadrātiņš’, izgriežam dāmu zem rokas un ‘novietojam’ pie labā sāna, brītiņu pastāvam... un sākas viss no gala. Un šai augstajai „mākslai”, piedodiet, cilvēku gatavošanai, vajag 3 mēnešus!!! Jāpiebilst, ka aprakstīto meistarību demonstrēja labākie pāri, jo bija redzama arī vienkārša mīcīšanās no kājas uz kāju 5-6 taktis, kamēr vispār pāris spēja izkustēt no vietas un tikt līdz ‘kvadrātiņa’ izpildei, neko vairāk. Un ko var gribēt, ja pašam Rudzītim tas lēnais tāpat sastāv no ¼ griezieniem vien. Pat nevienu ‘promenade’ neizdevās ieraudzīt.
Liikaa_Kaaja 2012-05-06 22:51
Tango – sākam ar to pašu manieru īpašo meistarstiķi - ‘kvadrātiņu’, tad 2 pamatsoļi uz priekšu... viens, divi, kāja klāt... izgriežam zem rokas dāmu... Viss! Acīmredzot tas ir iespēju kalngals 3 mēnešu „cilvēku gatavošanas” programmā. Tie, kas atļāvušies cilvēku gatavotājam Rudzītim ziedot lielāku summu (vismaz vēl 3 mēnešus), apguvuši vēl pāris papildus elementus, piemēram, kaut ko līdzīgu ‘El ocho atras’ un ‘outside swivel’ krustojumam. Iespaids tāds, ka manieriskais tango ir veidots, ignorējot klasiskā tango figūras (lai būtu iemesls ieborēt kursantiem spora deju „nepareizību”), bet Argentīnas tango iespaidā. Kaut arī Argentīnas tango nav balles deja, bet praktiski dzīves veids, taču Rudzītim tas ir vieglākais ceļš – ka tik ierādīt pāris ‘figura básica’ un sekot šī dejotāju stila ieradumam – jebkurai mūzikai skanot, nemainīgi atkārtot vienus un tos pašus soļus. Tipisks manierisms! Pats fīrers, protams, arī kustas kā aprakstīts, tik vienubrīd patēloja baigo „mačo”, vispirms palaidis partneri brīvi pagriezties, steidza to panākt, parādīdams kādu sevišķi manierisku partneres satvērienu – labā roka nevis nedaudz zem dāmas lāpstiņas, bet ar lejupejošu kustību vēdeklī izvērstiem pirkstiem tiek sakampts Agneses kreisais plecs, it kā gribētu šo iedzīt grīdā... tik ļoti pokainisks paņēmiens... un skatiens, kā jau teicu –mačo kas mačo, ar sarauktām uzacīm!

Pēc tās pašas „šnites” visās dejās manieristi „ar stāžu” atkārto vēl vienu īpašo figūru – iegriežamies rociņās un pastumjamies sāniski šurpu turpu – figūrai it kā nekādas vainas, bet vai gluži tā būtu saucama par visām dejām piemērotu (sevišķi, ja dejas ritms nu nekādi neļaujas kustības tajā trāpīt)? Rudzītim jā, jo nav jātērē laiks mācīt katrai dejai raksturīgās figūras, vieglāk laist „pa konveijeru”.
Kā rāda novērojumi, vislielākās problēmas „sagatavotajiem cilvēkiem” rada dejas uzsākšana. Laikam tāpēc, ka Rudzītis nemāca ieklausīties mūzikā un uztvert ritmu.
Liikaa_Kaaja 2012-05-06 22:51
Spilgti tas redzams tad, kad atskan kviksteps – notis „skrien” tik ātri, ka nevar „noķert” – tipinādami, klupdami, bet kaut kā iesākt tomēr izdodas... Un ko redzam? Tie paši ¼ griezieni, pie tam ritmā viens-div’-trīs! Tikai tagad šīs kustības saucas kviksteps, dzīvi robotiņi stīvām kājām atstrādā ieprogrammēto.

Tiekam līdz Vīnes valša apskatam – domājat, kaut kas jauns, piemēram, labais vai kreisais grieziens ar rotāciju pa dejas ceļu? Ka tik ne to! Uzminējāt – tie paši ¼ griezieni zāles vidū, bet arī tas labi, jo netraucēja nospiedošajam vairākumam dejot pratēju griezt valsi apkārt zālei.

Cha-Cha-Cha parādās jauns īpašais elements, kas nedaudz izbrīna. Izbrīna tāpēc, ka tautas deju dejotāji (pēc pokaiņRudzīša sarakstītajām palagu atziņām) arī esot ballēm nederīgi, bet te redzam, ka ča-ča-ča manieru stilā sastāv no tautas deju elementiem – saliekam rociņas sānos un ar polkas cienīgiem soļiem viens pret otru pagrozām pārmaiņus pleciņus. Pārējais 3 mēnešu „sasniegums”, kā jau droši vien visi sapratāt, nav nekas vairāk par pamatsoli (pieņemsim, ka 1. kursu mēnesis), pa vienam atvērienam uz katru pusi (2. kursu mēnesis) un viens dāmas grieziens zem rokas (3. kursu mēnesis).

Manierisko dīvainību paraugus, kā jau bija sagaidāms, sniedza pats diždejoklis. Rumbas laikā Rudzītis ar Agnesi demonstrēja īpašo un laikam par vienīgo pareizo un ballei piemēroto rumbas „dejošanu” ar marša fokstrota soļiem, par laimi vismaz ritmā uz 1-2-3-4 šiem izdevās trāpīt veiksmīgi. Bet arī ne uz ilgu laiku – jau pēc pirmās taisnes Rudzītim ritms pajuka un tālāk vairs nebija pat to pašu fokstrota soļu – vienkārša pastaiga, stumjot partneri pa priekšu – soļojam-soļojam-pieliekam kāju, soļojam-soļojam-pieliekam kāju u.t.t.
Liikaa_Kaaja 2012-05-06 22:52
Rumbas pastaigā tā piekusis, ka pat nereaģē uz Agneses sajūsmu un vēlmi dejot salsu – drūmu ģīmi saviebis, stumj partneri malā un nododas visiecienītākajai nodarbei – „pierādījumu” vākšanai ar mazo „ziepju trauciņu”. Starp citu, dejot pratējiem, kuriem nav Rudzīša manierisko kompleksu, nekas netraucēja pie šīs mūzikas dejot arī sambu. Bet sliktam dejotājam, paši zināt, kas vienmēr traucē...
Rudzītim salsa nepatīkot, nederot ballei (kaut viņa paraugs un atzītais pedagogs D.Liepiņš to min starp mūsdienu sarīkojumu dejām)! Bet pats elpu aizturējis, cītīgi filmēja Evitas dejotājus! Droši vien tāpēc, lai publiski lamājot salsas dejotājus, pats pa kluso pētītu un pēc tam mēģinātu to mācīt saviem kursantiem. Nabagam pat roka piekusa filmējot un nolaidās, Agnesei nācās raut augšā, lai turpina.

Naivi cerēt, ka deju „speciālists” kādā dejā nodemonstrētu kaut ko, kas būtu citiem par paraugu liekams. Tas pats Manieru dīvainību „standarts” Rudzīša izpildījumu padara pavisam amizantu, kad ieraugām, ka Cha-Cha-Cha viņa izpildījumā ir 1:1 iepriekš aprakstītās t.s. „rumbas” soļošanas kopija! Pats gan šo pastaigu novērtē ar platu pašapmierinātu smaidu līdz ausīm.
Atgriežoties pie rumbas, jāpiemin arī tas, ka manieristi izteikti demonstrēja, ka pat pamatsoli nevis izdejo, bet staigā, pārveldamies no kājas uz kāju ar izteiktu auguma kritienu uz pirmo un pēdējo soli (gurnu ne-kustības jaunajai ražai piedodamas).

Jāatzīst, deju kartē ierakstītais hastls, kas pēc mūziķu spēles gan drīzāk bija džaivs (tā arī visi dejoja), sagādāja negaidītu pārsteigumu – izrādās, ka Rudzītis, stampājot grīdu, tomēr pa brīžam spēja pacelt kājas augstāk par 5 cm, izdarīt pāris nosacītus ‘kick’ un divreiz ‘Toe Heel Swivel’, bet ar to „meistarība” aprobežojās – pat pamatsoļa ‘Stop and go’ fāzi saskatīt tā arī neizdevās, kaut Agnese ar prieku dejoja džaivu un disonanse pārī līdz ar to bija sevišķi uzkrītoša.
Liikaa_Kaaja 2012-05-06 22:52
Laikam jau pašam Rudzītim tas likās amizanti, jo uz brīdi drūmais ģīmis atplauka platā smaidā, bet spēciņi bija galā. Neskatoties uz Agneses „pretošanos” pat ar ‘Kick ball change’, viņa priekšlaicīgi tika novilkta malā. Patiesais iemesls izrādījās nepārvaramā Rudzīša iekāre pēc „pierādījumiem”...pameta savu „bagāžu” vientulība un devās „medībās”.

Samba ne ar ko īpaši neizcēlās, jo mīcīšanās no kājas uz kāju sāniski vai arī uz priekšu - atpakaļ (tautā saukta par šīberēšanu) ir saprotama un izdejojama par pilnīgam dejot nepratējam, tāpēc pie šīs dejas gandrīz varētu nepakavēties. Tik vien jāpiemin, ka pēc katra sambas gājiena Agneses „izritinšānas” laikā Rudzītim izstiepjoties miera stājā pašam nāca smiekli! Tas arī bija „advancētākais” viņa elements šajā dejā.

Applausu dejas variants ballēs neesot pieļaujams, kā sludina galvenais manierists. Tad kā izskaidrot, ka pats Rudzītis piekopj šo „netikumu”? Skaidrojums tāds, ka Vīnes valša laikā izrādās, ka viens Manieru produkts (pāris) pašā zāles vidū mīcās un netiek ne no vietas. Tādu blamāžu fīrers negrib pieļaut un abi ar Agnesi „sašķeļ” jauniešus, pārņemot stafeti. Rezultātā redzam, ka nabaga Agnesītei jāizbauda visas „labās manieres”, kopā ar jauno partneri mīcoties no kājas uz kāju. Un kāds (vārdu neminēšu) te gadiem kladzina, ka uz balli nedrīkst iet, ja neprot dejot!

Rudzīša reiz piesauktie vecmeistari mēneša laikā varēja iemācīt interesentiem 3 reizes vairāk, nekā pašpasludinātais „skolotājs” 3 mēnešos. To var droši apgalvot, jo ballē bija gan Kalniņu pāra, gan Baumaņu audzēkņi (neieskrienies, pokaini – runa nav par Tevi vai Liepiņu) un sarunu secinājums bija vienbalsīgs – Rudzīša manieristi bojā visas balles līmeni un eleganci.
Liikaa_Kaaja 2012-05-06 22:53
No malas skatoties uz deju laukumu kopumā, izteikti iekrīt acīs kustību vieglums un līganums cilvēkiem, kuri nav „nogatavojušies” Manierēs – viņi patiešām dejo! Un pretējais, savukārt, uzreiz izceļ manieristus – viņi vai nu staigā, vai lēkā – cik nu par noslaukto naudiņu Rudzītim labpaticies „papūlēties” un iedresēt.

Nobeigumā maza „mācību stunda” Rudzītim skaitīšanā: viņa ziepju burbulis ar 40% manieristu bildē fotografēšanās brīdī uzrāda 10 pārus (20 cilvēki), D.Liepiņa pārstāvju fotografēšanās brīdī var saskaitīt 13 pārus (26 cilvēki). Rudzīšprāt 20=26 un katrs no tiem veidojot 40 % no balles viesiem. Vēlāk jau Rudzītis min skaitli 30, aprakstot deju skolotāja Liepiņa apmācītos dejotājus ballē, un tas nozīmē, ka no visiem viskuplāk esot pārstāvētas Manieres. Pat ja manieristu mazpulciņu skaitliski salīdzinātu ar 33 polonēzē bijušajiem pāriem (kur manieristiem dalība pēc fīrera pavēles bija aizliegta) – veidojiet, kādas vien matemātiskās formulas ienāk prātā no pieminētajiem skaitļiem, bet manieristu labi, ja 10% sanāks. Vadību un asistenti ieskaitot.
_SOLEIL 2012-05-06 23:29
Paldies par šo precīzo aprakstu. Ne ko pielikt, ne atņemt.
Un atsevišķs Paldies - par Liikaas Kaajas pacietību ilgajā laika periodā atmaskojot galvenā manierista smalkās "manieres".
pokainis23 2012-05-06 23:49
Liikaa_Kaaja!

Malacis.
Tik smalks apraksts ir tikai karaliska pāra cienīgas uzmanības apliecinājums. Neņemos spriest par tā pareizību un tendenciozitāti, bet svarīgākais ir fakts, ka Manieru vadītājiem un viņu kursantiem veltīta super īpaša uzmanība. Jau no iepriekšējām ballēm bija skaidrs, ka E. Pavasare un viņas cilvēki cītīgi seko cik reizes Manieru vadītāji dodas uz labierīcībām, cik reizes šņauc degunu, kad malko vīnu, cik daudz apēd torti, kad dejo un kad sēž.
Esmu pārliecināts, ka nevienam citam pārim vai cilvēkam tāda uzmanība netiek veltīta, kā jau zemākas kārtas cilvēkiem. Jāaa, karaļu u.c. populāru cilvēku uzmanības nasta nav viegla. Vienmēr jābūt gataviem, ka viņus vēro. Drošības labak neiet pat uz tualeti. Taču izskatās, ka par to nesatraucas ne Manieru vadītāji, ne viņu kursu apmeklētāji.
Liikaa_Kaaja 2012-05-07 00:32
Nepārsprāgsti, pokaiņrudzīt, Tava "neuztraukšanās" jau tepat redzama - dabūjis "spērienu" pēc pilnas programmas, sūdos līdz ausīm, bet čivina "esmu karalis, esmu karalis..." Tikai tādu reakciju no Rudzīša arī varēja sagaidīt, jo - pret patiesību pretargumentu nav!
Starp citu, Tu aizmirsi savu publisko atvainošanos zāles priekšā!
Smiekli 2012-05-07 00:53
Kur un cik plakana ir jāsaspiež galva, lai pilnībā izģērbts karalis lepotos ne tikai ar to, ka ir kails, bet arī ar to, ka publiski izkastrēts.
Bravo, Liikaa, sen tāds zviedziens nebija parāvis, lasot hronikas.
pokainis23 2012-05-07 08:26
Liikaa_Kaaja!
Labākos vienmēr visās nozarēs ir vērts pētīt un no viņiem mācīties. Esmu pārliecināts, ka Manierēs mācītie cilvēki nevienu nepētīja un vēl mazāk centīsies kaut ko kopēt.
Liikaa_Kaaja 2012-05-07 13:37
Pētīja, un kā vēl pētīja! Tikai cietpauris tāpēc arī ir cietpauris, ka nespēj pieņemt realitāti un turpina tēlot pārgudro. Kladzināt jau vari, bet sena patiesība - tas, kurš vismazāk ko prot un var, tas arī cenšas sevi visskaļāk izrādīt, lai pievērstu uzmanību. Jo citādi viņu neviens pat neredz. Tu jau esi īpašais (ne)gadījums, tāpēc Tava "pārliecība" ir saistāma ar jēdzienu "pārliekt pār mēru". Rezultāts - nekam nederīgas atlūzas.
opa 2012-05-07 14:38
Liikaa_Kaaja.
Paldies par izsmeļošu un profesionālu Melngalvju nama balles izvērtējumu! Dažam labam citam "profesionālim" te vajadzētu nosarkt un paklusēt.
Liikaa_Kaaja 2012-05-07 23:03
Paldies, opīt! Es jau neko, Rudzītis pats uzprasījās...
pokainis23 2012-05-08 11:22
Liikaa_Kaaja!
Ballēs katrs zin, ka cilvēkiem, kas mācījušies Manierēs, nevienu nav jāpēta, bet skatās un mēģina atdarināt viņus. Tas ir labi. Tev un citiem ir no kā mācīties.
Liikaa_Kaaja 2012-05-08 11:54
Ja, ja, manieriert Führer! Ko "skatīties" ir aprakstīts tieši šīs tēmas sākumā... Cilvēki pārsmējušies...
Turklāt Tev vārdu "mācījušies" lietot nu nemaz nepieklātos!
Skarleta13 2012-05-08 23:27
Jā, Līkais ... te jau palasoties nepratējs var apgūt visus balles deju pamatus ... tik daudz elementu nosaukumi un analizēti soļi un figūras. Bet pats vai tad ballē nemaz nedejoji, atnāci ar savu partneri tikai uz citiem paskatīties?
Liikaa_Kaaja 2012-05-09 02:45
"Maza" neprecizitāte traktējumā: atšķirībā no Rudzīša, es nevienu mācīt netaisos, un vēl jo mazāk - plātīties un lielīties ar to, ko nezinu. Kauns nav nezināt, kauns ir negribēt zināt, bet tēlot, ka zina.
Tāpēc jau raksta arī deju mācību grāmatas, lai varētu mācīties no rakstītā. Ar ko gan Līkās Kājas apskats būtu atšķirīgs no, piemēram, teātra kritiķu recenzijām par kādu izrādi. Te taču bija izrāde, komēdija, kur galvenajā lomā galvenais manierists Pokainis Rudzītis.

Vai man Tev, Agnese, ar pirkstu acī jādur, kurš nāk skatīties un vākt pierādījumus savam stulbumam?
pokainis23 2012-05-09 23:49
Liikaa_Kaaja!
Hmmm. Ja runā par dejošanas prasmi un eleganci, tad .... reklāmas fotogrāfijās neitrāli cilvēki izmanto labākos un elegantākos pārus. Melngalvju nama balles reklāmas fotogrāfijās no 19 bildēm 3 fotogrāfijās redzami pāri un dāma no Manierēm. Tur, ka šie pāri bijuši labākie un elegantākie, nav ne mazāko šaubu. Un nevienā no tām neesi Tu. Ir tikai pati Evita demonstrējuma dejā baltā kleitā un otrs viņas demonstrētāju pāris – dāma sarkanā kleitā, kopējā grupas fotogrāfijā 37 cilvēki no Manierēm, bet labā malā tikai 17 cilvēki Manierēm nepiederīgie. Kā Tev un pārējiem neveicas?!
Nebrīnīšos, ja „neērtās” bildes Melngalvju nama administrācija izdzēsīs.
Liikaa_Kaaja 2012-05-10 00:17
Kuras Tu sauc par "Melngalvju nama balles reklāmas" fotogrāfijām? Kur tad "pierādījumu" saite? Vai kā parasti lielība un plātīšanās, uzdodot par vēlamo to informāciju, kam ir pavisam cits mērķis?
Nez vai Tev ir vajadzība uztraukties par Melngalvju nama administrāciju - tā jau nav Manieru lapas Vadiiba, kura dzēš visu, kas neslavina Manieres.
Rādu no 1 līdz 20 (kopā 20)

Šī tēma ir slēgta un to vairs nevar komentēt
Twitter Draugiem Facebook
Iepazīšanās portāls oHo.lv
oHo.lv administrācija neatbild par iepazīšanās sludinājumu un pārējās portālā paustās informācijas saturu.
Apmeklējot oHo.lv Jūs apliecināt, ka esat iepazinušies ar oHo.lv lietošanas noteikumiem un apņematies tos ievērot.
© 2000.
oHo.lv izmanto sīkdatnes, lai darbotos un nodrošinātu Tev lielisku pieredzi.
Vairāk par sīkdatņu veidiem, to izmantošanu un konfigurēšanas iespējam lasiet šeit.
p.s. Mums arī nepatīk visi šie logi un paziņojumi, bet tāda nu ir kārtība 😅