FILMAS APSVEIKUMI VĀRDA DIENAS ČATS REKLĀMA oHo.lv
Lai lietošana būtu ērtāka, lūdzu, pagriez savu tālruni!
Reģistrētiem lietotājiem



Reģistrēties Aizmirsu paroli!
Interešu grupas [???]
Interešu grupas > Aktīvā atpūta  > Riteņbraukšana
DRAFTS DRAFTS tēma (2010-06-01 12:06) [visas]:

Ir radusies nepieciešamība nopirkt meitai velosipēdu, bet nav nepieciešamo zināšanu ne par rāmju izmēriem, ne pārslēdzējiem, ne citām lietām. Būtu pateicīgs, ja kāds varētu nokonsultēt. P.s. Meitēns ir 165cm garš.

climber 2010-06-01 12:10
Kas meitai padoma ar to velo darit-pludmale,mezs,mtb maratons,freeraids...cik vari atlauties $$$$..165cm jau normals pieaugusho velo:)
Ja kas PM:)
DRAFTS 2010-06-01 12:20
vairāk sanāk braukšana pa ielām, šosejām un nedaudz arī pa grants ceļiem, jo Mērupes pusē tādu ir gana. Naudas ziņā biju domājis līdz Ls 200
smiling 2010-06-01 12:22
Nu 165 cm jau ir tik pat kā pieauguša cilvēka augums un tad jau der praktiski jebkurš tipveida vekalā dabūjams kalnu ritenis. Ja tu nedomāji sporta riteni un ļoti smalku parametru un regulējumu izvēli lai sasniegtu labāku sacīkšu rezultātu, tad lai vienkārši pamēģina veikalā tos pāris standarta izmērus kādi ir un izdomā kurš labāk patīk.
Nu pārslēdzēji tādien tautas klases braucamajiem ir shimano. Normālie pārslēdzēji slēdzas tā ieslīpi uz leju nevis kā taisna eņģe kā vecajiem Harhovas pārslēdzējiem un riteņi rāmī stiprinās ar ekscentriem nevis ar skrūvju uzgriežņiem. Respektīvi tie riteņi kas ir Maximās un Rimi cenā līdz 100 Ls ir tie štruntīgie, bet tie cenās apmēram no 150...250 specializētos velosipēdu veikalos jau ir normāli, kas tik ātri nejuks ārā. Tālāk dārgākie jau tur piedāvā visādus vieglākus rāmjus un arī pārējās daļas bet nu nez vai tev īpaši dārgāku vejag, ja nav domāts braukt sacīkstēs. Nu var vēl arī dabūt ar sieviešu rāmi lai var braukt ar svārkiem, bet nu tas man liekas tāds antīks stereotips, tagad arī meitenes brauc ar biksēm un izmanto parastos rāmjus.
Jaunkundz` 2010-06-01 12:43
es kad pirku riteni (170cm) pirku to rimi.. parastu.. tik nebiju pieversusi uzmaniibu taadiem siikumiem - dubljusargi, zvaninjsh, pluss man pashai ir veelme grozinju iegaadaaties..
peec pieredzes... daargu riteni pirkt ir risks ja tas ir domaats tikai briivajam laikam.. jaapiedomaa pie garnadzziem.. vajadzees sleedzeniiti.. tajaa tad ir veerts ieguldiit vairaak..

tas taa, kas man pashai liekas .. dereetu atcereeties :)
Katans 2010-06-01 12:50
Nu Tevis izvēlētajā cenu kategorijā un velosipēda lietošanas vajadzībām es ieteiktu portālā "kurpirkt.lv`` pameklēt "Merida" vai "Author" firmu ražojuma sieviešu kalna velosipēdus ar priekšējās dakšas amortizātoru. Rāmja izmērs varētu būt no 16 - 18`.
Izvēlētajā interneta veikalā konkrētajam modelim norādiet meitas svaru un klientu menedžeris ieteiks vēlamo rāmja izmēru.
_Antuanete_ 2010-06-01 14:17
Kāpēc braukšanai "pa ielām, šosejām un nedaudz arī pa grants ceļiem" Mārupē (līdzenumā!) vajag kalnu riteni ar priekšējo amortizatoru?! Pirmkārt, pie šādiem apstākļiem vajag max 3-4 pārnesumus, otrkārt, cenā līdz 200 Ls amortizatori ir tādi sū..., kas tikai dod lieku svaru, bet amortizē negribīgi un ātri pārstāj to darīt vispār. Plus veikalos parasti kalnu riteņi tiek pārdoti bez dubļusargiem un bagāžniekiem, bet ikdienas braukšanai slapjā laikā vajag garos dubļusargus, kurus uzlikt maksā vismaz 20 Ls.
Vienīgais gadījums, kad braukšanai pa pilsētu var izvēlēties kalnu riteni - ja ir pierasts sēdēt uz tāda, gribas pa pilsētu braukt agresīvi un šad tad arī doties kaut kur mežā.
165cm ir normāls sievietes augums, var skatīties pieaugušo velosipēdus - vienīgi vajag pakontrolēt, vai varēs vēlāk pavilkt ārā sēdekli un stūri, kad meita paaugsies garumā.
Piem., sieviešu ritenis tipiskais http://veloprofs.lv/lv/products/3/15/256/
Ar ātrumiem, bet cieto dakšu un normālā svarā http://evelo.lv/?id=3070
P.S. Var paveikties un arī Maximā trāpīties ritenis, kurš kalpos ilgāk par 1 sezonu, bet parasti par tādiem pie pirmās apkopes nāksies atstāt summu, kas sastāda pusi velosipēda cenas.
P.P.S. "Pārslēdzēji Shimano" nav gluži precīzs apzīmējums, tas ir tikai ražotājs, kurš ražo detaļas, sākot no lētākajām un beidzot ar top-end. Galvenais, lai pārslēdzēji nebūtu uz stūres grozāmie, bet gan ar normāliem slēdžiem.
_Antuanete_ 2010-06-01 14:22
Attiecībā uz cenu - braukšanai pa Rīgu ir jāpērk ritenis, kuru var atļauties zaudēt, tb, ja nozog, tad vietā var nopirkt citu. Pieslēgam jāsastāda vismaz 10% riteņa cenas - ja pieslēgs sāk šķist par dārgu vai arī tik dārgus vispār neražo, tātad riteni nekur atstāt nedrīkst.

Vēl - pērkot tikpat svarīgi kā teorētiski pareizais rāmja izmērs ir arī braucējas izjūtas - to, ka ritenis ir "savs", var sajust tikai uzkāpjot un pabraucot.
smiling 2010-06-01 15:21
Nu nav jau obligāti vajadzīgs kalnu ritenis. Es pats vispārnebraucu ar kalnu riteņiem, izmantoju tikai sporta šosejniekus. Bet nu kaut cik ciešams šosejnieks maksā dārgāk, turklāt tad arī vēlams automātiskos pedāļu ar spec. kurpēm, formu, kas arī maksā labu naudiņu u.t.t. Ar padomju šosejnieku pedāļiem ar siksnām, kas nelec ārā kritienios, var tikai visas kājas nobrāzt.
Nu šitas http://evelo.lv/?id=3070 jau pēc skata ir kalnu ritenis, var būt gan ne tāds baigi profesionālais kalnu. Tas par tādu cenu var būt arī ir normāls risinājums, ja tiešām labāk patīk sieviešu rāmis.
Bet nu http://veloprofs.lv/lv/products/3/15/256/ man vairāk izskatās pēc kaut kāda siseņa nevis velosipēda un kur nu vēl par tādu cenu, par kuru var pņamt labu kalnu riteni vai par normālu bišku lietotu šosejnieku. Uz tāda riteņa tā jaunā meitene tikai izskatīsies pēc omītes, vai arī ka ir aizņēmusies to riteni no omītes. To riteni, manuprāt, varētu ieteikt tikai laukos omītēm ar ko līdz govij vai baznīcai aizbraukt un arī tikai tad ja būtu dabūjams par metāllūžņu cenu, nevis divarpus simtiem.
smiling 2010-06-01 15:28
Nu amortizātori manuprāt gan nav obligāti vajadzīgi, jo ar tik resnām riepām tāpat tas ritenis iet daudz mīkstāk nekā šosejnieks, bet nu ja nav liela starpība cenā var jau būt arī ar to priekšējo ami. ja nojūdzas var uzlikt parasto dakšu.
Ghatys 2010-06-01 15:42
Domāju, ka rāmis jau nu ir pilnīgi un galīgi gaumes lieta. Pasēdi virsū, kurš patīk to ņem. Es, piemēram, braucu ar "sieviešnieku" un man pilnīgi pie kājas, ko domā skatītāji no malas. Tāpat eleganti ceļas gan uz pakaļējā rata, gan stājas uz priekšējā.
Ja ir jāpabraukājas pa kādu mežu, vai lauku ,silti iesaku izvēlēties ātrumpārslēdzēju rumbā, lai iebraucot pļavā visādi suņuburkšķi neķeras tajos ārējos pārslēdzējos. Man ir 7-ātrumīgais un ar to diapazonu pietiek atliektiem galiem, lai rullētu i pa šoseju i uzmītos pietiekami stāvā kalnā!
_Antuanete_ 2010-06-01 15:44
Smiling, Tev ir visai vienpusīgs priekšstats par to, ar kādiem riteņiem cilvēki pārvietojas pa pilsētu :) Pilna Rīga ar meitenēm, kuras smukos svārkos un kurpītēs brauc ar tiem omīšu riteņiem! Es pati arī tādu neizvēlētos, jo braucu ar krosa riteni, bet tas nenozīmē, ka šie velosipēdi der tikai lauku omēm.
Šosejnieks ikdienas braukšanai ir tikpat neadekvāta izvēle kā kalninieks - tie abi ir sporta riteņi un radīti konkrētiem sporta apstākļiem, nevis pabraukāšanai ar pilsētu, pie tam šosejnieka uzsēde ir diezgan specifiska un iesācējam liksies neērta; kur nu vēl lēkāšana pa apmalēm un bedrēm, kam šosejnieks galīgi nav domāts.
Ikdienā vispār ir tikai daži būtiski aspekti - lai ritenis normāli ripo (slēdzas ātrumi, nestrīķējas bremzes u.t.t. - tāpēc, jo mazāk visādu detaļu, kam sabojāties, jo labāk) un lai nebūtu pārāk smags, jo bieži kaut kur jānes pa trepēm (tāpēc labāk cietā dakša, jo lētās amortizatoru dakšas pēc būtības ir tikai lieks svars).
DRAFTS 2010-06-01 16:27
Paldies ekspertiem! Ja kādam kaut kas piebilstams tad labprāt uzklausīšu.
smiling 2010-06-01 16:47
Nu tas gan, mana izvēle no Latvijas vidusmēra braucējiem ļoti atšķiras, jo ar šosejniekiem brauc labi, ja katrs simtais. Bet kad sāku braukt padomju laikos un 90 gados tik plašs riteņu klāsts kā tagad nebija un treniņos un sacensībās pieradu pie tās šosejnieka uzsēdes, kas man pat patīk daudz labāk, jo nav tik liela slodze uz sēdekli, kas tikai lieki spiež dibenu un rada lielākus triecienus iebraucot bedrēs, bet viss spēks un slodze tiek nodota uz pedāļiem un arī airodinamika ir labāka. Šad tad pabraukāju arī ar guļstūri tad smaguma centrs vēl vairāk pārnests uz priekšu un airodinamika vēl labāka.
Un tā kā padomju laikos un vēl drusku vēlāk tādu krosa un kalnu riteņu vispār nebija rudeņos kad šosejas sezona beidzās visus velokrosus pa mežiem arī brauca ar šosejniekiem ka nemetās, ja vēl uzliek tās rievainās riepas - traktorenes un aizmugurē drusku lielākus zobratus ļoti labi var braukt pa mežu. Un pat 90 gados kad parādījās tie pirmie MTB tie bija tik smagi un tizli, ka treneri tāpat teica ka ar šitā pielāgotu šosejnieku velokrosā rezultāts būs labāks. Un tā arī bija ka ar tādu 30 Ls vērtu harhovas lūzni varēja arī krosā mierīgi ielikt tiem pāri pa 100 Ls maksājošajiem baikiem. Nu tagad gan visi tie krosa un kalnu riteņi ir ļoti progresējuši, ir dabūjami ar karbona rāmjiem un automātiskajiem pedāļiem, praktiski visām tām pašām sportinieku ekstrām, ka rezultāts drošvien ir labs.
Bet daudzi īstenībā vispār nav pamēģinājuši šosejniekus un ja pamēģina tad iepatīkās, tā brālēns un mamma kaud kad pamēģināja braukt ar maniem šosejniekiem un vieņiem tīri labi iepatikās, teica ka esot tāda sajūta kas tas ritenis ripo daudz vieglāk nekā parastie riteņi.
filadelfs 2010-06-01 18:31
Es piekrītu "smiling" teiktajam, es arī krievu laikos braucu gan krosa sacīkstēs, gan treka...ne kas nevar būt labāks par šosejnieku.

Iesaku aizbraukt uz veikalu, kas atrodas uz Ezermalas ielas, ja brauc no Mežaparka puses tad aiz policijas akadēmijas ir dzelzceļa sliedes starp viņam ir pa vidu ceļš pa labi, tur ir divstāvu māja veikals-vairumtirdzniecība. Tur strādā izbijušie riteņbraucēji profiņi, viņi ieteiks un arī labas atlaides iedos, sagatavos riteni braukšanai bez maksas. Ja pirkt Rimi tad ritens tā pat jāved pie meistera, lai nospieķo riteņus un pārbauda visu pārējo, principā, pēc pirkšanas riteni labāk pārjaukt, lai tas jums kalpotu ilgāk.
Raimis 2010-06-03 14:46
nu nezinu isti pc braucu ar M T B KHS DJ 25 pirku pa 255 LVL
ir idijali skukim ar der tada tipa,, domajams ka ar prieksejo amortizaciju obligati vajadzetu!! kautka ta kurs meitaj patik to nem..
par rezerves dalam ta... manam ricukam tulit bus gads ripo vienmer ka jauns esu ielicis kadus 140 latus.ar visam remont izmaksam veikala Grizins Riga
tka
detelas vienmer vajadzes!!!!!
Rādu no 1 līdz 15 (kopā 15)

Šī tēma ir slēgta un to vairs nevar komentēt
Twitter Draugiem Facebook
Iepazīšanās portāls oHo.lv
oHo.lv administrācija neatbild par iepazīšanās sludinājumu un pārējās portālā paustās informācijas saturu.
Apmeklējot oHo.lv Jūs apliecināt, ka esat iepazinušies ar oHo.lv lietošanas noteikumiem un apņematies tos ievērot.
© 2000.
oHo.lv izmanto sīkdatnes, lai darbotos un nodrošinātu Tev lielisku pieredzi.
Vairāk par sīkdatņu veidiem, to izmantošanu un konfigurēšanas iespējam lasiet šeit.
p.s. Mums arī nepatīk visi šie logi un paziņojumi, bet tāda nu ir kārtība 😅