FILMAS APSVEIKUMI VĀRDA DIENAS ČATS REKLĀMA oHo.lv
Lai lietošana būtu ērtāka, lūdzu, pagriez savu tālruni!
Reģistrētiem lietotājiem



Reģistrēties Aizmirsu paroli!

Latvieši...

 autors: DeevaSuns  lasīts 9448 reizes komentāri: 240 

oHo piezīme: iespējams, kādam liksies, ka šī nav īstā vieta šādu tēmu cilāšanai. Iespējams, tā liksies daudziem. Bet varbūt būs pilnīgi pretēji. Tikai viens lūgums: nepaturiet šīs domas pie sevis. Rakstiet komentārus, lai zinu, vai runāsim tikai par attiecībām vai visu, kas satrauc kaut vienu no mums.

Kuries, Slīpā lietū
Mana uguns, kuries!
Buries, Pāri senču kauliem
Mana sirdsapziņa, Buries!
Kur ies mana tauta,
Mana dūša tur ies!
Turies, debesīs uz zemē
mana nolemtība
Turies!
(O.Vācietis)

Kā Jums šķiet, vai Latvijai ar latviešiem ir nākotne? Vai latviešu valodai ir nākotne? Neesmu jau galīgs žargonu noliedzējs, tik tā bēdīgi ir raudzīties kā cilvēki izsaka skanīgas frāzes svešvalodās, nemaz nedomājot par frāzes jēgu, ne jau ka to nezinātu, vienkārši tā viņiem nav svarīga, svarīgi ir ko pateikt citā valodā (šeit es vairāk runāju par angļu valodu, krievu lamuvārdi vairāk tiek izteikti neapzināti un tas jau ar ir nožēlojami), ja to teiktu tīrā latviešu valodā, tā izklausītos plika un smieklīga. Gribētos zināt vai valstī, kur runā šajā valodā šī frāze arī neliktos pliekana? Un arī pašu cilvēku domāšanas veids un manieres...
Staigāt pa centrāltirgu platās pļūtīzenēs ar lakatiņu ap galvu un pļerkstošu maģi uz pleca un demonstratīvi šūpot galvu grūti saklausāmajā ritmā... man tas izraisa žēlumu, tas nav stils, tā ir izrādīšanās. (atvainojiet, ja esmu kādu aizvainojis, es nerunāju par cilvēkiem, kas patiesi ir tādi, kam tā ir dzīve)
Un pamazām cilvēku pelēkais pūlis tam padodas... Nevienam neizraisa nekādu brīnumu, ja ierauga kādu T-kreklā ASV karoga krāsās un uzrakstu I LOVE USA !, bet ja ierauga kādu ar uzrakstu ES MĪLU LATVIJU, tad vairums cilvēki noraugās uz viņu ar dīvainu skatienu (es nerunāju par hokeja čempionāta laiku, kad tādi uzraksti skaitās stilīgi...skumji), bet citi pat pajautā vai nav bail staigāt ar tādu uzrakstu?
Vai man- latvietim Latvijā nav bail staigāt ar uzrakstu ES MĪLU LATVIJU?
Nē, man nav.
Un kā ar JUMS? Labprāt uzzinātu citu viedokļus.

 << atpakaļ
Komentāri [0-20]
 felis 2001-08-04 21:38:22.233 
 Ziniet, it kā sanāk, ka mēs paši latvieši sevi noliedzam. Mēs gribam, gluži tāpat kā visas citas mazās tautiņas, piemēroties vispārpiņemtajm standartam. Piemēram tam, ka jāprot angļu (vācu vai kāda cita izplatītākā) valoda. Savādāk jau tevi neviens nesapratīs. Vajadzētu to cilvēku apbrīnot, kas staigā ar to ES MĪLU LATVIJU uz muguras. Bet problēma jau ir tā, ka lielākā pasaules daļa to nesapratīs, un kāda daļa nemaz nezinās, ka tāda Latvija vispār pastāv! Tādēļ man liekās, ka mūsu, latviešu, pienākums ir vienkārši nekaunēties par to, ka esam tie, kas nu mēs esam. Tas, ka aizbrauksim uz ASV, jau nemainīs mūsu izcelsmi, tas, ka mēs visu savu dzīvi nepateiksim nevienu vārdu latviski, nemainīs mūsu piederību Latvijai.
Protams vienkāršāk jau ir pateikt - I CAN SPEAK ENGLISH, LETS GO TO McDONALDS, nevis kādam iemācīt runāt latviski vai šmorēt kāpostus.
 matrix@mail.teliamtc.lv 2001-08-06 10:09:01.310 
 es miilu un es valkaatu taadu kreklu, ja man buutu - un valkaatu ar smaidu! un latvieshi kaa tauta man aarkaartiigi simpatizee, jo jaunajai latvieshu paaudzei ir izveidojushaas jaukas tradiicijas un iipatniibas - kautvai tas pats hokejs, patriotisms un tuseetaaju gars - ar latvieshiem nekad nav garlaiciigi :)
 Snorry 2001-08-06 12:16:38.343 
 Starp citu es neesmu baigais tur krievu niideejs, bet par sho teemu pateikshu tikai vienu, jo mazaak vinju sheit jo labaak. kapeec vispaar latvietisms, ja taa to var paziimeet, nav populaars tad tas ir taapeec, ka paaraak maz latviski runaajosho ir galvaspilseetaa, un paarsvaraa jau skataas uz galvaspilseetu. veel cilveekiem gribas buut kautkam sevishkjam un atshkjirties no paareejiem, bet tai pashaa laikaa liidzinaaties kaadaam zvaigzneem. piemeeram, britnija spira nelekaa kreklinjaa ar uzrakstu LATVIA, bet droshvien ar USA, nu luuk popkuultuura gruj nacionaalo identitati, bet vispaar shis jautaajums ir paaraak spriezhams, nevis te metot komentaarus, bet kaadaa telpaa pie alus vai pie tejas, jo rakstiit sheit var bezdieviigi daudz ......
 lea1@one.lv 2001-08-06 13:34:00.687 
 Piekrītu, šāda situācija pašreiz valda mūsu valstī, bet kas pie tā vainīgs? Atbilde ir ļoti vienkārša - mēs paši.
Vai mums kā Latviešiem ir nākotne? Neapšaubāmi, ka ir - viss ir mūsu pašu rokās.
Uz priekšu - savā izglītībā, attīstībā - tieši tas darīs Latviju stipru...tik stipru, cik stipra būs viņas tauta!
 nemos 2001-08-06 16:16:06.360 
 Vispār laikam ir grūti cīnīties ar naudas kultūru, kura šobrīd pārplūdina pasauli. Tā uzspiež savus elkus savu ticību savu morāli. Galvenais Naudas piedāvātie labumi ir kārdinoši viegli pieņemami (sagremojami). Tie neprasa gadsimtiem ilgi izkoptas tradīcijas, neprasa sevis ierobežošanu un tamlīdzīgi. Vai mūsu tauta spēs noturēties ? Patisībā nezinu. Varu tikai runāt par sevi. Es noteikti.
 panthera leo 2001-08-06 16:16:44.200 
 Man nav bail. Bet buutiibaa baidiities ir no kaa. Jebkuraa briidii var reaali norauties pa seju no \"apspiestajaam minoritaateem\", jo sevishkji Riigaa. Un pavisam noteikti, ja staigaasi kreklinjaa \"es miilu Latviju\", jo tev tachu ir jaamiil tikai krievi, nekas cits.
Jaa, veel gribeejaas piebilst, ka nesaprotu un necienu tos latvieshu \"zelta jaunieshus\", kuri mieriigi pasaka - Latvija smird, taa man nekad neko nav devusi, es pie mazaakaas izdeviibas aizbrauktu, prezidente tautasteerpaa ir stulba un izskataas resna u.t.t. Riebjas vienkaarshi... dzirdot vinjus, man gandriiz paliek kauns, ka man ir taada pati tautiiba kaa vinjiem....
 krancis 2001-08-06 16:55:36.873 
 Hmm, izskataas, ka te savaakushies iisti Latvijas patrioti. Es arii domaaju, ka Latvija man neko lielu nav devusi un es netaisos veltiit savu dziivi shiis naacijas uzplaukumam. Patiesiibaa man iipashi neuztrauc vai latvieshu tauta pastaavees kaa taada vai nee. Arii pasaule no taa iipashi nabagaaka nepaliks, bet tai pat laikaa man patiik tas ka esmu latvietis un domaaju, ka Latvijai ir naakotne. Taas ir manas domaas shajaa briidii, iespeejams, ka taas mainiisies, jo agraak es biju baigais patriots, bet visdriizaak jau nee.
 panthera leo 2001-08-06 17:04:33.450 
 KRANCIM
Negribas jau uzbraukt cilveekiem, bet ja jau pats uzprasies... Jaasaka taa - tavs niks ir pilniigi atbilstoshs tavai buutiibai. Tikai nedomaa, ka tevi A.S.V., Francijaa vai kur citur uzskatiis par saveejo. Tu vienmeer tur buusi \"sveshais\", kuru liidz galam nekad nesapratiis.
 nemos 2001-08-06 17:22:31.653 
 Arī man grūti iedomāties cilvēku bez saknēm. It kā jau visa pasaule vaļā, tai pat laikā tā īsti nav kur atgriesties. Un ja kāds prasa kas tu esi, nav īsti ko atbildēt. Skumji.
 naktsputns 2001-08-06 22:10:18.577 
  Ir jau patīkami šeit palasīties kādu domu graudu. Vēlos piemest savu pagalīti šim ugunskuram. Mans kolēģis šomēnes atgriezās no darba ārzemēs un viņa komentārs bija ļoti interesants!
Mūsu Baltijas valstiņas ir tāāāda province, tāāāda province.... Tas ir prātam neaptverami kas notiek \"tur ārā\".
Neskatoties uz šo komentāru viņš droši apliecināja vēlēšanos tuvākā gada laikā atgriezties atpakaļ, lai turpinātu dzīvot \"šai provincē\". Ir cilvēkiem vērtības kuras ar naudu un cita veida mantiņām aizstāt nav iespējams.
 misame 2001-08-07 11:42:14.200 
 Nu, pakomentēšu es ar mazliet. Doma kā tāda - kāpēc mēs nemīlam Latviju - ir skaista. Varbūt šeit nebija pieminēti tie labākie piemēri, kā tieši mēs nemīlam šo valsti. Jo tie, kas staigā ar maģīti uz pleca, to ir maz. Bet mīlēt valsti vajadzētu jau no pašiem sīkumiem. Šeit atceros piemēru, kad somu jaunietis - apmēram mana vecuma, t.i. 20 gadus vecs, paceļ uz ceļa nomesto pudeli, jo \"kāds var to sadauzīt un tad tā būs piesārņošana\". Vai varat iedomāties kādu latviešu jaunieti, kas to darīs?
Ir tomēr arī pretējs viedoklis no manas puses - par ko gan mīlēt šo valsti, ja tā mūs nemīl. Ja naudas ieslauciens ir labākais veids, kā mīlēt tautu, tad - piedodiet man, es to nevaru mīlēt. Pat lai cilvēks apprecētos, nepieciešams maksāt \"valsts nodevu\". Iedomājieties to! Kādā vēl sakarā tas būtu vajadzīgs. Drīzāk valstij vajadzētu izmaksāt prēmiju par to, ka tu precies. Bet ne jau otrādi. Mēs taču vairojamies valstij, nevis savam priekam. Kā vienu no pierastākajiem valsts varas pārstāvjiem mēs, autobraucēji, satiekam ceļu policistus. Un parādiet man kaut vienu autobraucēju, kurš mīlētu \"mentus\", \"zaļos kretīnus\", \"salātiņus\" un kā tik vēl tos nesauc. Arī šeit parādās tas, cik ļoti mēs netiekam mīlēti no valsts. Tad par ko viņu mīlēt. Es diez vai valkātu kreklu ar lielo uzrakstu \"Es mīlu Latviju\" - jo tā būtu liekuļošana un zaimošana. OK, es netaisos doties no šejienes projām, jo nedomāju, ka kaut kur citur būtu labāk. Šeit tomēr esmu piedzimis. Bet ja nu ir šie tautas kalpi, kas par mums rūpējas, tad lai viņi to arī dara tā, kā to pienāktos... Tagad gan jau laikam izklausos pēc veca idiota.
 DarknessWolf 2001-08-07 15:08:29.937 
 -> misame

Piekrītu gandrīz visam, ko Tu teici, bet... vai kāds no tiem \"nemīlētājiem\" ir pats pamēģinājis nopietni pastrādāt? Piemēram, vai ir pamēģinājis pastrādāt par tādu pašu \"salātiņu\", kurš varbūt godīgi cenšas izķert slepkavas - jā, jā, slepkavas - tos, kuri sēžas pie stūres dzērumā, brauc, pārsniegdami atļauto ātrumu... un aizturēti vēl \"brūķē lielu muti\"? Par ko tāds \"salātiņš\" ar laiku pārvēršas? Protams, ka par \"brīvās zelta jaunatnes\" nīdēju, un neļauj braukt pilsētā ar 120 km/h ātrumu (vot riebeklis tāds, vai ne?)...
Atkārtoju, pirms pārmest valstij, padomājiet, ko Jūs paši esat šīs valsts labā darījuši... un vai valstij ir par ko Jūs mīlēt (piemērs par somiem, manuprāt, ļoti labs)
 misame 2001-08-07 16:00:32.340 
 -> DarknessWolf
Ok... Bet tu taču zini, ka šeit es nerakstīju par tiem policistiem, kas ķer visus potenciālos ļaundarus. Nav arī runa par to, kas tieši ir šie cilvēki. Bet viņu attieksme- tā nekad nav bijusi pozitīva. Nekad man nav gadījies ar viņiem šķirties apmierinātam ar to, kas tikko ir noticis. Kaut vai atceroties pirmo reizi, kad man atņēma tiesības (uz neilgu laiku gan) par to, ka viņuprāt es biju iebraucis krustojumā jau pie sarkanās gaismas. Kaut gan reāli tas nozīmēja to, ka viņiem nepatika tas, ka es tik tuvu pielīdu viņu auto un turklāt man bija 80 soda aplis uzlīmēts aizmugurē.
Tieši policijai jau būtu jābūt pirmajiem, kas mēģina visu darīt tā, kā tas pienāktos. Vai jūs esat kādreiz mēģinājuši CP paprasīt, kā nokļūt kaut kur? Var sagaidīt dažādas atbildes, tikai ne to, ko tu gribētu dzirdēt - normālu paskaidrojumu, kā tas būtu izdarāms.
Es pieļauju, ka galvenokārt problēmas sakne ir tajā, ka viņi tiešām ir izgājuši smagu dresūru un tagad vēlās būt pasaules karaļi. \"Labi, šoreiz mēs jūs atlaižam (pacelta galva, no kuras tev ir jāsaprot, ka viņi taču ir tie labie, viņi varēja tevi arī kārtīgi padrāzt). Bet nākošreiz tā nedariet.\" Vai arī \"Ceļu policija šobrīd ir aizņemta, mēs nevarējām viņus izsaukt, tāpēc brauciet\" (nevis \"Mums nemaz nav tādu tiesību uz šejieni izsaukt CP, mēs vienkārši gribējām no tevis noslaukt naudu paši\")
Rakstot šo, pēkšņi atcerējos, ka vienu reizi esmu šķīries no CP apmierināts. Tas bija tālajos laukos, Barkavā, kur viņi noķēra mani ar 64km/h un pēc tam paši jutās mazliet neērti. Bet daudz taču nav šādu brīžu. Turklāt - laucinieku attieksme ir viennozīmīgi labāka nekā rīdzinieku.
 DeevaSuns 2001-08-07 16:05:14.000 
 Sveiki apkārt!
Jūtos mazliet pacilāts, jo redzu, ka nav vēl visi latvieshi apmiruši! Paldies par Jūsu komentāriem...:)

->misame
zinaama taisniiba Tev ir, un arī DarknessWolf ir taisnība,... tik gribētos man lai latvieši beidzot nostātos vienas frontes pusē, lai nebūtu vairs \"valsts\" un \"tauta\" kā atdalāmi jēdzieni, kopā mēs spētu daudz...
:)

 krancis 2001-08-07 16:38:15.967 
 ASV, Francijaa un citur es nebuushu saveejais, bet es neesmu taads arii sheit. Nesaticiigaaku tautu par latvieshiem laikam neatrast. Citur droshi vien nebuus labaak, bet sliktaak arii nee, vismaz interesantaak. Tas ka latvieshi vareetu nostaaties vienotaa frontee ir diezgan liela utopija. Arii manis tajaa frontee nebuus.
 StacyQ 2001-08-07 17:37:06.170 
 Muusu, latvieshu probleema ir taa, ka mees nespeejam samierinaaties un attiistiit to, kas mums ir. Visas lielaakaas veertiibas, kas ir gan pashai Latvijai, gan mums pashiem latvieshiem, nometam malaa, nepieveersham uzmaniibu utt., bet gan kjeramies pie citu tautu \"jaukajiem\" vaardiem, runas un gaitas stiliem. Mees no citiem panjemam to slikto, bet tas labais mums latvieshiem //kas starpcitu ir atdziiti par diezgan stuurgalviigiem un egoistiskiem// neliekas pietiekami labs.
Par to somu jaunieti bija ljoti labs piemeers. Taa ir viena no labaakajaam iipashiibaam: ieraugot papiiru vai pudeli uz zemi meetaajamies, pacelt un izmest, kur paredzeets. Shaadaa veidaa mees Latviju padariitu daudzreiz tiiraaku, jo man dazhkaart metas slikti ejot pa ielu un tur visaadas drazas un netikai drazas, arii piesplajudiitais asfalts rada riebumu.
Teikshu, ka citiem Latvija patiik dabas deelj, bet netiiriiba, daardziiba un arii diskriminaacija ljoti daudzus atbaida.
Kas attiecas uz mani, tad es Latviju cienu, deelj visa taa, kas ir paardziivots un ko taa veel ir gatava dot pasaules labaa.
 nemos 2001-08-07 17:39:42.840 
 Runājot par valsti un tās struktūrām. Gribētos jautāt kas tad šīs struktūras veido? Klausoties kā atsevišķi pareizi latvieši izsakās par nelatviko valsti, jādomā ka to veido kādi mūsu kopienai apsolūti nepiederoši subjekti. Iespējams tie ir nolīgti algotņi, jo redz paši mēs vainu nemākam vai negribam pārvaldīt valsti.
Arī man ir snācis apvainoties uz valsts struktūru. Tas bija tad kad saņēmām mūsu pirmās pases. Man palūdza pierādīt ka esmu latvietis. Mana emocionālā reakcija bija tāda, ka varat uzskatīt mani kaut par marsieti, es tik un tā palieku latvietis. Pareizs vai nepareizs bet latvietis.
 StacyQ 2001-08-07 17:49:58.483 
 nemos, mees esam latviska valsts, bet ir lietas, kas savu latviskumu ir zaudeejushas. Un tas ir taadeelj, ka mees nevien nemaakaam paarvaldiit valsti, bet negribam. Visu valsts sisteemu ar visiem likumiem, ar visaam tradiicijaam un ar visu, kas vien sheit ir, veidojam mees pashi. To cik labi un ar kaadu novirzi, mees redzam pashi un daudziem tas nepatiik - arii man.
 DeevaSuns 2001-08-07 17:50:03.950 
 ->krancim
ja tev nepatiik shii valsts un tauta... tad ko Tu sheit veel dari... brauc tak prom
Nostaaties malaa un teikt: \"viss un visi ir slikti,\" ir viegli, bet njemt un dariit, tas jau gruutaak... taadeelj lietas labaa reti kursh ko dara... pat es... runaat runaaju... bet dariits nekas nav...
toties man ir griba... griba pacelt sho zemi un tautu Sauliitee (nu ne jau vienam), un ar to jau jaasaak, ar gribeeshanu ko dariit...
gribas man nodziivot sho muuzhu taa, lai droshi uz mana kapa vareetu rakstiit LATVIETIS.
:)
 nemos 2001-08-07 18:25:33.780 
 Var jau būt ka mums neiet spīdoši. Jāņem vērā arī tas ka gadsimtu tautas ideāli tika apspiesti, labākie pārstāvji nīdēti un godā celtas gluži pretējas lietas. Labākais šī laika piemērs ir b. Rubiks, kuršs atļāvas ar partijas biedra karti azstāvēties no savas tautas. Tāču sevišķi liela izvēle jau mums nav. Gadu tūkstošus mūsu šeņči ir uzturējuši šo kopienu. Nu tagad mums ir tā iespēja visu nolaist uz grunti. Un izklīst plašjā pasaulē. Interesanti vai čigāni no mums sanāktu ?
[ rādu 0-20 kopā 240] nākamie >    pēdējie 10 >>

Pievienot komentāru
Komentārus var pievienot tikai reģistrēti lietotāji
Kliko šeit, lai reģistrētos.
Twitter Draugiem Facebook
Iepazīšanās portāls oHo.lv
oHo.lv administrācija neatbild par iepazīšanās sludinājumu un pārējās portālā paustās informācijas saturu.
Apmeklējot oHo.lv Jūs apliecināt, ka esat iepazinušies ar oHo.lv lietošanas noteikumiem un apņematies tos ievērot.
© 2000.
oHo.lv izmanto sīkdatnes, lai darbotos un nodrošinātu Tev lielisku pieredzi.
Vairāk par sīkdatņu veidiem, to izmantošanu un konfigurēšanas iespējam lasiet šeit.
p.s. Mums arī nepatīk visi šie logi un paziņojumi, bet tāda nu ir kārtība 😅